نحوه ی کاشت ناخن و خطرات آن


طبق طرح و رنگ انتخابی مشتری به طراحی نهایی ناخن بپردازید. در این روش با لاک ناخن یا استیکر برای طراحی ناخن استفاده می کنند. کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری را می توانید در خانه به راحتی انجام دهید.

  • اگر شما هم با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیدید که هر چه زودتر ناخن مصنوعی خود را بردارید، بهتر است اصول درست این کار را بدانید تا به سلامت شما آسیبی وارد نشود.
  • کاشت ناخن انواع مختلفی دارد که باید قبل از انجام با تمام روش ها آشنا شوید و از مزایا و معایب آن ها کاملا مطلع باشید سپس بهترین روش را انتخاب کنید.
  • مدت زمان رایج هر جلسه آموزشی از یک ساعت و سی دقیقه تا سه ساعت متغیر است و تعداد جلسات آموزشی با توجه به مباحث آموزشی و دوره ثبت نامی هنرجو متفاوت می باشد.
  • یکی از قسمت هایی که خانم ها علاقه ی زیادی به زیبا نشان دادن آن دارند ناخن ها می باشند.
  • این نوع کاشت برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند مناسب است زیرا به علت بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد.

قالب کاشت ناخن جنس پلاستیکی و انعطاف پذیری دارد و اگر به درستی استفاده شود می توان چندین بار از یک قالب استفاده کرد. فرمر در واقع وسیله ای است با جنس کاغذی که بر روی ناخن شما نصب می شود و به ناخن کار اجازه میدهد مواد را بر روی آن قرار داده و به ناخن شما طرح و شکل جدیدی بدهد. اگر می خواهید که برای بعدها مشتری های زیادی داشته باشید و از همه مهمتر شناخته شوید به شما توصیه میکنیم که حتما از مدل های خودتان کمک بگیرید، چرا که این روزها با توجه به کرونا کمتر سالنی پیدا می شود که مدل در اختیار شما قرار دهد. شناخته شدن توسط مدل ها این امکان را به شما می دهد که با ساختار ناخن آن فرد بیشتر آشنا شده و در آینده کارهای مربوط به ترمیم آن فرد را به راحتی خودتان انجام دهید. شما می توانید پس از اتمام دوره کاشت ناخن مبتدی سراغ دوره پیشرفته بروید. در این دوره مباحثی تدریس می شود که شما می توانید با یادگیری آنها به طور کامل به یک ناخن کار حرفه ای تبدیل شوید.

یکی از مهم ترین عوارض کاشت ناخن، التهاب دور ناخن، خرد شدن ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و تغییر رنگ ناخن از بستر آن (انیکولیز) است. هنگام کاشت ناخن حتماً باید دقت کنید که از وسایل چند بار مصرف و غیراستریل برای طراحی و کاشت ناخن شما استفاده نشود؛ زیرا موجب عفونت و ایجاد قارچ می شود. در روش کاشت ناخن قالبی، نسبت به روش های دیگر، مواد بیشتری مصرف می شود.

دستگاه UV

دلیل این مساله رشد و تکثیر قارچ های میکروسکوپی است که از کراتین تغذیه می کنند. کراتین بخش سخت ناخن است، اما به دنبال کاشت مرتب ناخن و استفاده از چسب کراتین نازک و ضعیف می شود و مقاومت خود را در برابر قارچ ها از دست می دهد. عفونت قارچی ناخن به شدت واگیردار است و از یک نقطه از بدن به سرعت منتقل می شود و می تواند پوست مو را هم درگیر کند. حتی این احتمال وجود دارد که این عفونت اطرافیان فرد را هم درگیر کند. راه‌های درمان بستگی به نوع آسیبی دارد که به ناخن‌ها وارد می‌شود.

چه افرادی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ناخن های ضعیف، شکننده و یا بدشکل دارید کاشت ناخن به شما کمک زیادی خواهد کرد. با توجه به تقاضای زیاد برای انجام کاشت ناخن، شاید شماهم به دنبال یادگیری این شغل پردرآمد باشید، در این مقاله هر آنچه که باید درباره کاشت ناخن، ابزار و موفقیت در آن بدانید را شرح داده ایم. خیلی از بانوان به دنبال آموزش کاشت ناخن در منزل هستند، چرا که بعضی خانم ها علاقه ای به حضور در سالن های زیبایی ندارند. بعضی دیگر نیز به دلایلی نظیر مشغله های کاری فرصت رفتن به سالن های زیبایی را ندارند. از طرفی نگرانی هایی نظیر شیوع بیماری های واگیردار نظیر کرونا نیز موجب شده خیلی از خانم ها برای کاشت ناخن خود نتوانند به سالن ها مراجعه کنند.

بنابراین کاشتن ناخن های کوتاه از هر نظر می تواند مناسب باشد. کاشت ناخن دارای انواع مختلفی است که اغلب در آن از مواد مختلف برای این کار استفاده می‌شود. در حالت کلی برای آموزش کاشت ناخن طبیعی بایستی به مراحل زیر توجه نمایید. برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان های برقی خاص صاف و ریز کنند. این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود.