سبک معماری مدرن تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن بررسی انواع معماری دلتامگ | معماری نواز


سبک معماری مدرن تاریخچه و سبک‌های معماری مدرن بررسی انواع معماری دلتامگ | معماری نواز

مطالعات تاریخی و باستان شناسی نشان می دهد که انسان ها در تمام طول تاریخ سبک خاصی را برای ساخت و ساز انواع بنا مخصوصا ویلاها دنبال می کردند و عوامل محیطی نقش بسیارپررنگی را در تعیین این سبک ها داشته سایت های معماری ایرانی است. یکی از این سبک ها که بسیار مشهور و پر طرفدار است سبک مدرن است. اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید بسیار سریع متوجه می شوید که همه چیز بر اساس اصول معماری بنا شده است. بسیاری از متخصصان عقیده دارند که علم معماری از آغاز بشریت تا به امروز همراه با انسان ها بوده است. در این کنگره، گروهی معمار جوان به نام تیم 10، بنای مخالفت با نظرات سیام خصوصاً در زمینه عملکردگرایی و جدایی محل سکونت، کار، تفریح و حمل‌ونقل در شهر را که در منشور آتن عنوان شده بود آغاز کردند.

  • معمار دیگری به نام رودولف با طراحی دانشکده معماری ییل در امریکا بهترین نمونه از این سبک را نشان داد .
  • اساتید این مدرسه در همه زمینه‌های هنری از قبیل نقاشی، صنایع‌دستی، تولیدات صنعتی و بالاخص معماری، توجه خود را به آینده معطوف داشتند و راه رسیدن به آن را به‌کارگیری و الهام گرفتن از ایده‌ها و فناوری مدرن می‌دانستند.
  • با گذشت زمان کمی اختلاف نظر هایی در مورد سبک معماری مدرن به وجود آمد که منتقدان اظهار داشتند که این سبک توجه به فرهنگ و پیشینه ی جامعه ندارد و در سادگی آن هیچ زیبایی نمیتوان مشاهده کرد.
  • یکی از ویژگی های بارز سبک معماری مدرن استفاده از اشکال مکعب و مستطیل در طراحی سازه هاست.
  • از سال ۱۹۰6 تا ۱۹۱۹ رئیس مدرسه هنرها و صنایع‌دستی در ویمار بود.

ساختمان اداری تجاری ترمه در شهر همدان توسط فرشاد مهدی زاده و احمد بطحائی در سال ۱۳۹۱ به مساحت ۶۰۰ مترمربع ساخته شده است. این مجتمع اداری و تجاری دارای نمای آجر بومی به شیوه سنتی چیده شده که با بافت تاریخی منطقه سازگاری داشته باشد. نکته جالب و جذاب آن سقف منحنی شکل آن است که مراجعه کنندگان می توانند روی آن حرکت کرده و بالا بروند.

فیلیپ جانسون از معماران معروف سبک مدرن

عبدالعزیز فرمانفرمایان، با طراحی فرودگاه مهرآباد و استودیوم آزادی معماری سبک مدرن بین‌المللی را ترویج داد. معماران مدرن معتقد هستند که به جای پنهان کردن یا تغییر شکل طبیعی یک ماده با تزئینات، باید آن را در معرض دید دیگران قرار داد و حقیقت آن ماده پذیرفت. کنگره‌های بین‌المللی معماری مدرن که مخفف آن سیام ، است در سال ۱۹۲۸ شکل گرفت و تا سال ۱۹5۹ ادامه یافت. در طی ۳۲ سال، ۱۱ کنگره به ترتیب تاریخی در کشورهای سوییس (۱۹۲۸)، آلمان (۱۹۲۹)، بلژیک (۱۹۳۰)، يونان (۱۹۳۳)، فرانسه (۱۹۳۷)، انگلستان (۱۹4۷)، ایتالیا (۱۹4۹)، انگلستان (۱۹۵۱)، فرانسه (۱۹۵۳)، یوگسلاوی (۱۹۵6) و هلند (۱۹۵۹)، تشکیل شد. بر اساس این نظرات لوکوربوزیه، دو شهر مهم در دهه ۵۰ میلادی طراحی و اجرا شد.

طراحی ویلای لوکس که به Nude House معروف است

معماری مدرن یا نوگرا، سبکی از هنر معماری است که با استفاده از ایده های خلاقانه، فناوری های نوین و ترکیب آنها با نوع کارکرد ساختمان اجرا می شود. در معماری نوین فرم و مفاهیم تاریخی حذف شده و طرحی اجرا می شود که از قبل وجود نداشته است. کلیسا و قصر، به عنوان مهم‌ترین کارهای گذشته، اهمیت خود را از دست دادند، و از آن زمان به بعد موسسات عمومی دولتی، «توسعه» خانه را مورد توجه قرار دادند. معماری معاصر سبک جوان‌تری از معماری است که سعی در پاسخگویی نیازهای متداول انسان در زمان خود را دارد، معماری مدرن هم رو به جلو متمرکز و درحال پیشرفت است اما از جهات مختلفی منحرف می‌شود.

انواع نمای ترکیبی با تلفیق متریال

این انتقاد ها باعث شد که در نیمه دوم قرن بیستم سبک پست مدرن شکل بگیرد. این خانه مسکونی که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل ۳۲ واحد است؛ از این واحد‌ها ۲۴ عدد آن‌ها استودیو آپارتمان است و ۸ تا از آن‌ها واحد‌های تک‌خوابه هستند. اگر از شما پرسیده شود که ویژگی مهم قرن بیست و یکم چیست چه پاسخی می دهید؟! معماران قرن بیست و یکم تلاش می کنند تا این ویژگی متافیزیک را به سازه ها القا کنند و همین امر سبب شده است وقتی به این سازه ها نگاه می کنیم حس خاصی داشته باشیم.