سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟


محتوای صفحه را بیان میکند.اسنیپت بسیار کوتاه است و باید به صورت بهینه نوشته شود. همواره نقش خود را در تعیین استراتژی سئو ایجاد می کند و به نظر نمیرسد که به زودی تغییری روی آن ایجاد کند. در صورتی که نباید اینگونه باشد .باید مثل قبل روند سئوی سایتتان طی شود .

در اینجا متخصصان سئو سه دسته می‌شوند؛ عده‌ای از آن‌ها دقیقاً از همان قوانین گوگل پیروی می‌کنند و از آن‌ها تخطی نمی‌کنند. همان طور که گفته شد، یکی از روش‌های سئو داخلی، ساخت نقشه سایت و قرار دادن آن در دسترس روبات‌های موتورهای جستجو است. نقشه سایت یک فایل است با پسوند.xml که حاوی تمام صفحات سایت و نحوه ارتباط آن‌ها با یکدیگر است. این فایل بعد از ساخته شدن باید در هاست قرار بگیرد و به صورت خودکار آپدیت می‌شود. البته برخی نقشه‌های سایت هم برای کاربران ساخته می‌شوند تا کاربران بتوانند با استفاده از آن‌ها در یک صفحه، تمام صفحات سایت را مشاهده کنند. به طور کلی خدمات سئو حرفه‌ ای سایت در فاکتورهایی مانند لینک سازی، تجربه کاربری و محتوا تاثیرگذارتر است.

رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به‌صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند. نسخه‌های اولیه الگوریتم‌های جستجو به اطلاعات فراهم‌شده توسط مدیران وب‌سایت‌ها، نظیر متا تگ واژه‌های کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو، مانند ای‌ال‌آی‌وب اعتماد و اتکا می‌کردند. سئو انواع گوناگون جستجو را دربرمیگیرد؛ از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی می‌شود، که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی می‌شوند. این فاکتورها را می‌توان به دو بخش کلی تقسیم نمود؛ سئوی درون صفحه‌ای (on-page seo) و سئوی خارجی(off-page seo) که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت.

یک سری فرایند مخرب اما زودبازده وجود دارد که خیلی از شرکت‌ها نیز از آن برای کسب درآمد سریع انجام می‌دهند که گوگل بعد از شناسایی این سایت‌ها آن‌ها را پنالتی می‌کند و به‌کل از نتایج خود خواهد کرد. اما اگر بخواهم یک تقلب به شما برسانم، این فرایند برای پول‌سازی سریع بسیار کارآمد است، اما مراقب باشید از دامنه اصلی سایت خود برای انجام این فرایند استفاده نکنید. یکی از مخرب‌ترین تکنیک‌هایی که در این فرایند استفاده می‌شود بک لینک دادن بسیار زیاد در یک بازه زمانی کوتاه است. اما یک عبارت بسیار مهم HEO می‌باشد، که مخفف Human Enjoyment Optimization است. به معنای بهینه‌سازی هرچیزی (شامل سرویس، سایت و اپلیکیشن و…) برای کاربر که بتواند بیشترین استفاده ممکن را از محتوای آن ببرد. در واقع HEO تاثیر بسیار زیادی برروی فروش و کسب‌وکار شما می‌گذارد و اگر به این مورد توجه نکنید، طبیعتا کسب‌وکار شما نابود خواهد شد.

در زیر به تعدادی از سوالات متداول درباره سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می‌پردازیم. در صورتی که در مورد سئو سایت خود سوال دارید و پاسخ سوال خود را پیدا نکردید سوالتان را برای ما در قسمت نظرات بنویسید. در خدمات سئوی تضمینی به مجری پروژه سئو به شما تضمین می‌دهد که در تعدادی از کلمات کلیدی به صفحه اول گوگل یا حتی رتبه اول گوگل خواهید رسید و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، هزینه دریافتی را پس خواهند داد. گوگل رسما در مورد شرکت‌هایی که خدمات سئو تضمینی ارائه می‌دهند هشدار داده است.