سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین


سئو چیست ؟ آموزش سئو برای افراد مبتدی نوین

در این پکیج، مباحث تخصصی سئو داخلی و تکنیکال، خارجی،کیوورد ریسرچ، سرچ کنسول + سه کتاب تخصصی به شما ارائه می‌شود. بعد از کسب مهارت سئو، در پلتفرم نوین به بازار کار هم معرفی خواهید شد. خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «مقاله و منبع در مورد دیجیتال مارکتینگ» ـ مرتبط است.

  • همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند.
  • ورود کاربر به سایت و در نهایت به قیف فروش، یکی از مهم ترین وظایف دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است.
  • تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند بر موضوعات محتوایی، لینک‌سازی و استراتژی تاثیرات مستقیمی داشته باشد.
  • لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد.
  • سایت مپ لیستی از تمامی صفحات یک وبسایت است که تحت فایلی با پسوند Xml در اختیار کرولر ها قرار می گیرد.
  • برای مثال می‌توانید محتوای دیداری به سایت خود اضافه کنید و یا با لینک‌سازی داخلی درست سفر او را در داخل سایت خود بهبود دهید.

این قابلیت گوگل برای سرعت بخشیدن به نتیجه رسیدن کاربر قرار گرفته و از آن استقبال خوبی شده است. هنگامی که عباراتی مانند How to/ Why/ When و … را در گوگل جستجو کنید، نزدیک ترین وبسایتی که عباراتی این چنین در محتوای خود آورده باشد را به عنوان فیچر اسنیپت می توانید مشاهده کنید. گوگل سند باکس را تاکنون تایید نکرده اما طبق تجربه و بنچ مارک، این واقعیت وجود دارد که برای وبسایت های جدید که تازه ایندکس آن ها آغاز شده است، از یک تا سه ماه در کلمات کلیدی اصلی رشد چندانی ندارند. فعالیت مستمر در زمان سند باکس گوگل، سایت را بعد از گذشت چند ماه به رتبه های خوبی می رساند. این تغییر در کلیک و رتبه کلمات کلیدی را به اصطلاح honeymoon گوگل یا ماه عسل گوگل می نامند.

مهم ترین الگوریتم های سئو گوگل

بررسی کامل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزار ردیاب رتبه شما می تواند به شما درک بهتری از مشکل بدهد. به این معنی که می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد مراحل بعدی اقدامات خود بگیرید. با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید. گوگل سرچ کنسول یک ابزار ضروری است که تقریبا میتوان گفت جایگزینی ندارد. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند.

استفاده از عناصر سربرگ مختلف، ساختار محتوای صفحه را بهبود می‌بخشد و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای مهم و سازمان‌یافته را شناسایی کنند. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در عناصر سربرگ همچنین به بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک می‌کند. سئو تکنیکال سایت به تمام فعالیت‌هایی اشاره دارد که در وب سایت شما عمدتا برای بهینه سازی خزش آسان تر و ایندکس آسان تر موتورهای جستجو انجام می شود. سئو تکنیکال در کنار عوامل دیگر همچون سئو داخلی و سئو خارجی، یکی از کارهایی است که زمانیکه به درستی انجام شود به بهبود رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو منجر می شود.

گوگل خزنده‌هایی دارد که تمام محتواها را از جای جای اینترنت جمع‌آوری می‌کند. خزنده‌ها همه این صفر و یک ها را برای ایجاد فهرست به موتور جستجو باز می‌گردانند. سپس این شاخص‌ها از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند همه داده‌ها را با درخواست شما مطابقت دهد.

تولید محتوا در سئو وبسایت

به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند. وقتی درخواست در عرض چند هزارم ثانیه مورد پردازش قرار گرفت، مرورگر شما کد‌های HTML تفسیر شده را از سرور دریافت کرده و محتویات وب‌سایت را بصورت مطالب قابل مشاهده برای شما (و نه کد) روی صفحه نمایش می‌دهد.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در این مطلب، درباره سئو و مفاهیم پایه آن صحبت می‌کنیم و با بررسی اصول سئو تلاش می‌کنیم به شما در بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو کمک کنیم. سئوی آن پیج، مجموعه فعالیت هایی از جمله سئو محتوا، بهینه سازی سرعت، لینک سازی داخلی، رفع خطاهای 404 و … است که برای بهینه سازی وبسایت انجام می گیرد. در جلسات مشاوره سئو، معمولا اصلی ترین دلیل رشد کم وبسایت ها، عدم توجه به سئو داخلی و دل بستن به بک لینک و سئو خارجی است.