آخرین خبر با چای عربی کَرَک آشنا شوید | OkChay


آخرین خبر با چای عربی کَرَک آشنا شوید | OkChay

این چای کاراملی رنگ کمی غلیظ تر، خامه ای تر و بسیار قوی تر از چای معمولی و غلیظ تر از چای ماسالا چای سه راه سلفچگان است. این چای در هند، قطر، پاکستان، امارات متحده عربی و کشورهای عربی و خاورمیانه شهرت بیشتری دارد. چای همواره یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های گرم در سراسر دنیا است که رسپی‌های مختلفی برای تهیه‌ی آن وجود دارد. چای کرک اصالت آن به کشورهای عربی باز می‌گردد و طعم بسیار دلچسبی دارد.

  • ماسالا در هند به معنی ادویه است و چای ماسالا همان چای سیاه دم کرده با ادویه های معطر است که معمولا با milk سرو می شود.
  • در تهیه این نوشیدنی از لیموعمانی استفاده شده و به آن شربت لیموعمانی نیز گفته می‌شود.
  • برای فهمیدن فرق چای کرک با ماسالا خوب است بدانید که کرک به معنای قوی است.
  • در مقاله طرز تهیه شیر خرما، به روش تهیه این نوشیدنی در منزل به صورت ترکیبی پرداختیم.
  • تمر هندی طبع سردی داشته و باعث خنکی در فصول گرم سال می‌شود.

این نوشیدنی پر استفاده داستان ها و افسانه های مختلفی دارد و سابقه اش به هزار سال می رسد. در گذر زمان، انواع مختلفی از آن وارد زندگی های افراد شده است و از آن ها استفاده می کنند‌. در اصل برای تهیه این چای از شیری به اسم ابوقوس استفاده می شود که به دلیل در دسترس نبودن با شیر معمولی جایگزین می شود. سپس شعله را کم می‌کنیم و 10 تا 15 دقیقه صبر می‌کنیم تا چای دم بکشد و آماده شود. تمامی حقوق مطالب برای “زرین بانو” محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

چای کرک برای لاغری

اعراب در روزهای گرم تابستان تمر هندی را کوبیده و با شکر و آب ترکیب کرده و با چند تکه یخ می‌نوشند. طبع سرد تمر هندی باعث می‌شود تا تحمل گرما آسان‌تر شده و عطش را از بین می‌برد. برای آشنایی با خواص این نوشیدنی می‌توانید مقاله خواص قهوه عربی را در مجله عالیس مطالعه کنید. طرز تهیش رو که گفته چند تا ادویه رو مخلوط و آسیاب میکنن همراه شیر. در مرحله‌ی آخر، شیر را با خامه مخلوط می‌کنیم و به مابقی مواد اضافه می‌کنیم و مجددا به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تمام مواد باهم بجوشد. در ادامه زعفران ساییده شده را نیز اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه مواد خوب بجوشد و چای دم بکشد نیاز به گذاشتن درب قوری نمی باشد.

مرحله سوم: افزودن زعفران

پس بهتر است سراغ چای های کرک آماده ی موجود در بازار برویم. سایت ها و مراکز فروش معتبری وجود دارند که این چای را با کیفیت بالا در بسته بندی های بهداشتی تولید نموده و در بازار به فروش می رسانند. این بسته بندی ها دارای تاییدیه های سیب سلامت و وزارت بهداشت هستند و توسط سایت های معتبری مثل سوییت مال عرضه می شود. کافی است در این سایت بین نمونه های مختلف محصول، چای کرک مورد نظر را انتخاب نموده و با اطمینان از سلامت و کیفیت محصول آن را به صورت اینترنتی سفارش دهید.